Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 169 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kompetence ředitele střední odborné školy s technickým zaměřením
Hons, Lukáš
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu kompetencí ředitele střední odborné školy technického zaměření. Práce vychází z obecné teorie kompetencí a kompetenčních modelů. Jejím cílem je identifikovat kompetence ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze a na základě těchto zjištění vytvořit jeho kompetenční model. Na základě rešerše odborné literatury bylo realizováno výzkumné šetření, jehož smyslem bylo zjistit, jakými kompetencemi ředitelé disponují, tedy identifikovat tyto kompetence a sestavit kompetenční model. Jako první technika sběru dat byla použita technika dotazníkového šetření. V rámci dotazníkového šetření byli osloveni všichni ředitelé a zástupci ředitelů na 15 středních odborných školách technického zaměření v Praze. Třetí skupinu respondentů tvořili pracovníci zřizovatele těchto škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsme určovali míru důležitosti jednotlivých kompetencí. Druhou použitou technikou byl polostrukturovaný rozhovor s vybranými představiteli skupin respondentů (ředitelé a zástupci ředitelů). Rozhovor sloužil pro ověření formulací pozorovatelného chování, které je součástí kompetenčního modelu. Výsledkem praktické části je kompetenční model ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze. Vytvořený kompetenční model se skládá z šesti...
Šikana ve školách očima ředitelů
Čížková, Kateřina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce pojednává o šikaně a konfliktech ve školním prostředí, konkrétně v prostředí mateřských, základních a středních škol a o tom, jak na šikanu nahlížejí ředitelé těchto škol. Šikana ve školním prostředí je často probíraný fenomén a problém, který je nutné řešit, proto bylo pro tuto diplomovou práci vybráno takové aktuální téma. Teoretická část popíše poznatky o konfliktech i o šikaně - definice konfliktu i šikany, rozdělení, projevy a příčiny, způsoby řešení i prevence a také historie. V empirické části jsou rozebrány hloubkové rozhovory s řediteli škol, kteří odpovídají na otázky ohledně šikany na jejich škole v rámci kvalitativního výzkumu. Je zjištěn případný výskyt šikany i konfliktů, povědomí i zkušenosti ředitelů škol a také jejich názory na šikanu i konflikty ve vzdělávání. Dále jsou zjištěny způsoby prevence i řešení, které daná škola volí. Práce se opírá o metodologické přístupy zakotvené teorie. Data z rozhovorů jsou analyzována a rozebírána, následně rozdělena do příslušných kategorií a podkategorií pomocí kódování. Mezi kategoriemi se objevují vzájemné vztahy, které jsou vidět ve vytvořeném schématu v závěru práce. Výsledky jsou shrnuty a okomentovány závěrem, ve kterém je uveden výsledek celého výzkumu. Dále je navrženo možné doporučení na pokračování výzkumu. V diskuzi...
Strategické řízení školy v kontextu šestiletého funkčního období
Nešporová, Blanka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda v praxi ředitelky mateřské školy vznikají limity, které mohou omezovat její práci ve strategickém řízení školy a to ve vztahu k omezenému funkčnímu období. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první, teoretické části, jsou nejprve vysvětleny manažerské pojmy jako strategické řízení školy, postavení ředitele mateřské školy a šestileté funkční období ředitele školy. Každá z těchto částí je postavena na odborném teoretickém základě a je podložena fundovanou literaturou. Názory autorů jsou srovnávány. Ve druhé, výzkumné, části jsou deskriptivně popsány procesy na dané škole. Formou metody pozorování, rozhovoru, dotazníku a analýzy dokumentů jsou sbírána data, která jsou poté kódována, kategorizována, a je z nich tvořen příběh. Práce je ukončena závěrem, ve kterém shrnuji cíle práce, teoretická východiska, výzkumné metody a postupy, jakož i výsledky výzkumného šetření.
Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá porovnáním manažerských kompetencí ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a dovedností, které využívají současní ředitelé základních škol a manažeři středního managementu v rámci svých manažerských kompetencí. Cílem práce a zvoleného kvalitativního výzkumu pomocí metody "shadowing", která vychází z celodenního pozorovatelného chování, je porovnat konkrétní manažerské kompetence mezi ředitelem základní školy a manažerem středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Porovnáním konkrétních manažerských kompetencí bude možné porovnat úroveň, účel a důležitost konkrétních manažerských kompetencí pro ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry. Během výzkumu bylo použito i interview, které následovalo po některých pozorovaných situacích konkrétního chování ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Konkrétní manažerské kompetence byly definovány na základě kombinace kompetenčních modelů, které jsou zmíněny a popsány v teoretické části této práce. Přínos výzkumu by mohl být v oblasti dalšího vzdělávání a v užší specifikaci manažerských kompetencí využitelných pro konkrétní pracovní...
Hodnocení ředitelů základních a mateřských škol zřizovatelem
Louková, Marcela ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá otázkou hodnocení ředitelů základních a mateřských škol. Jejím cílem je prozkoumat a zhodnotit systémy hodnocení náhodně vybraných zřizovatelů a následně porovnat teorii řízení lidských zdrojů s praxí. Teoretická část vychází z poznatků v oblasti moderní personalistiky a seznamuje s problematikou školství jako specifického rezortu. Výzkum je proveden metodou obsahové analýzy náhodně vybraného vzorku dokumentů, které stanovují pravidla pro hodnocení ředitelů základních a mateřských škol. Z analýzy vyplývá, že vytvořit systém, který by obsáhl všechny aspekty práce ředitelů a zároveň vedl k neustálému zlepšování jejich pracovního výkonu, není pro zřizovatele vůbec snadné. Napomoci by tomu mohl manuál k hodnocení ředitelů základních a mateřských škol, který je výstupem této práce a zřizovatelům poskytuje základní informace a doporučení, včetně návrhu hodnotících kritérií.
Rodinné konstelace ředitelů škol
Bartošková, Iva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním problematiky rodinných konstelací ředitelů škol. Mapuje rodinné konstelace u ředitelů různých typů škol. Vychází z předpokladu, že ředitelé škol pochází z podobného prvotního rodinného prostředí, a že neexistuje rozdíl mezi rodinnými konstelacemi ředitelů mateřských, základních a středních škol. Základním východiskem se staly výsledky výzkumu rodinných konstelací ředitelů škol v České republice, které rozkryly jejich charakteristické znaky. Teoretická část práce se nejprve věnuje vysvětlení základních pojmů, dále mapuje odlišnosti jedince- vliv dědičnosti, rodiny, výchovy, prostředí. Dále se věnuje rozboru rodinných konstelací a jejich vlivu na jednání a chování člověka. Výzkumná část je založena na smíšeném designu výzkumu. Je v ní obsažena jak kvalitativní, tak i kvantitativní fáze výzkumu. Celá výzkumná část je vedena cílem práce a výzkumnými otázkami. Ty hledají odpovědi na to, jaké jsou rodinné konstelace ředitelů škol, zda existuje jejich podobnost u ředitelů škol, a jestli existují rozdíly v rodinných konstelacích u ředitelů různých typů škol. Závěr práce dává přehled o rodinných konstelacích ředitelů škol. Poznatky z práce se mohou využít jako dokument vypovídající o původní rodině ředitelů škol, i jako součást dokumentu, který mapuje vhodné kandidáty na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 169 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.